aldrig mer kanel!

Blev utmanad i måndags på att äta en sked kanel. En rågad matsked utan något att svälja ner det med, 1000 kr om man lyckdes. Det gjorde jag inte och det var helt sjukt vidrigt, jag trodde jag skulle kvävas... allvarligt talat det värsta jag gjort, idag tre dagar senare känner jag fortfarande kanellukt lite då och då.

Idag hade jag två prov Mikrobiologi & genetik och Odling på åker, det gick väl sådär. Jag hade inte riktigt orkat plugga på både och utan hade prioriterat mikrobiologin. Stråsäd, som det andra provet handlade om har jag ändå ganska stor koll på. Celldelning och DNA hade jag däremot inte den blekaste aning om vad det var innan jag satte mig och pluggade två timmar imorse. Men det var ganska interessant faktiskt jag förstog lite mer om hur det går till egentligen när det blir fler celler, det pinsama är väl att läraren har stått i ungefär 15 timmar och försöka lära en det... men jag har inte orka lyssna. Hur som helst nu kan jag det iallafall och så var jag tvungen att lära mig lite onödigt vetande för att fjäska för läraren, och det sjuka är att det alltid är dem sakerna jag kommer ihåg längst, sakerna man inte behöver komma ihåg. Ja men som till exempel vet ni vad DNA står för egentligen? Deoxyribonukleinsyra. Ja, det tog typ två minuter att memorera det och nu sitter det stenhårt fast. Men det kanske kommer till nytta någon gång  (förhoppningsvis inte). 
  Det andra provet gick ju inte alls lika bra men jag har haft MVG på alla andra uppgifter i den kursen så det kanske löser sig iallafall.
 
Jag satt på Kennets kontor en stund i dag (ovanligt? nej jag vet, men det är en helt sjukt skön soffa som står där...) och jag har inte skrattat så mycket på hur länge som helst. Han satt och skrev på på sin laptop som han hade i knät och när han skulle fälla ihop den så klämde han magen! Alltså det var helt hysteriskt, jag kunde inte sluta skratta, det gjorde det inte bättre att han såg helt förvånad ut över att jag var så skadeglad, men det var klockrent!

 Nu borde jag ju egentligen plugga på lantbruksdjurssköttsel-provet som vi har imorgon, men jag vill inte! Jag har ingen lust att läsa om mjölkkons laktationscykel just nu... Men borde ju verkligen göra det, det är ju trorts allt ganska svårt att snacka bort sig om någon frågar hur Bovine spongiform encephalopathy påverkar centrala nervsystemet hos nötkreatur och om den tillhör epizootier eller zoooser? så det är väl lika bra, men jag har ingen lust!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0