Full av tappade sugar

Dagens citat från Brynolf:
För det ska ni veta fjölor, världen ar full av tappade sugar. Jag vill minnas en gång för 35 år sedan, på den tiden när vi tog in skörden för hand. Det var en olidligt het dag i juli och när jag körde ut för att hämta det säkert sjunde lasset den dagen körde förbi grannen och hans familj som solade och spelade cricket på tomten. och jag tänkte för mig själv "nä nu har jag tappat suget helt, hur ska jag ta mig ur det här".
 Det kan ju inte vara lätt att ärva en gård som varit i släcktens ägo så länge det finns dokumenterat i tiden. Om man inte vill bi bonde vill säga, då är det ju ett guldläge.

Idag har vi markerat balar, mycket roligare än det låter faktiskt. Det går ut på att man ska sriva initialerna på åkern balen kommer ifrån och vad det är i den, på den. Så får man ju låta det gå överstyr så mycket man kan också, temat gled av någon anledning över från åkrar till dåliga raggnings-repliker och delar av låttexter. så när balarna var lastade på släpet och vi körde hemmåt kunde dem somkörde om läsa en hel del roliga och orelevanta saker.
-Står du här och smular, kexet?
-ses vi på puben ikäll?
-vill ha dej i mörkret hos mej...
-jag vill ha en egen måne
  och en massa bilder på streckgubbar, julgranar, kossor, kycklingar osv. osv. Lyckades få dit lite telefonnummer också. När vi hade klottrat på varenda bal frågade jag om gården behåller alla balar, men nej dem säljer en hel del av dem. Haha, klockrent.                                                                                                                                                     balmarkeringens ädla konst..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Stackars Brynolf när han ska förklara för ev. köpare varför och vad det står vissa saker på balarna? Jag tycker visst att du är trevlig man måste få vara personlig och ha egen karaktär eller hur gumman? Jag ringer senare idag (4/10) Kram Mamma

2008-10-04 @ 12:07:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0