7 oktober

Jaja, så de kan gå. Konstig stämning hår sedan igår. Linda har åkt här ifran ett tag och kommer nog inte hemm förens vi har åkt härifrån. Jag vet inte om hon var förbannad på Puckel eller Johan, men kvar ville hon inte vara i alla fall.
  Johan och Linda är alltså tillsammans sedad fyra år och har en dotter som är ett år gammal. Igår efter vi hade ätit middag i grillkåtan gick Linda för att lägga Agnes och när hon kom tillbaka hade både Puckel och Johan gått ut, och när linda inte hittade Johan blev hon halvt hysterisk och antog väl automatiskt en massa saker eftersom att jag sa att jag inte visste vart puckel var heller. Så det är nog ganska bra att vi ska åka hem igen om fyra dagar.

Någonting som var kul idag var att Alexander, en praktikant här från ukraina, som i vanlia fall klarar att hinka extrema mängder vodka, var jättebakis idag för att han hade druckit lite rödvin igår. Jag var bara tvungen att reta han hela dagen för det, vilket är lättare sagt än gjort när han varken kaan svenska eller ordentlig engelska.

Idag tog jag och Puckel en promenad upp på berget som ligger här bredvid, och jag insåg att jah har pinsamt dålig kondition. Men vi va tvugna att gå hela vägen upp i allafall för jag skulle fot utsikten. På tal om det har jag börjat fundera på att skaffa en systemkamera, det vore kul att kunna ta lite riktiga bilder. Men den kameran jag har nu är i och försig helt otroligt bra för att vara en vanlig digitalkamera (den gör oftast som jag vill) men det uppstår ganska ofta "svarta moln" lite här och var i bilderna, vilket är otroligt störande. Men det är väl kanske inte så konstigt, jag har haft med mig den överallt dom mer än två åren jag har haft den. Två veckor på vikingamarknad i lofoten, tre veckor på motorsågspraktik, en hel del festande, och en massa upptåg i ladugården för att inte tala om alla dagar i stallet och på hästen den har överlevt, helt otroligt egentligen, att den är hel över huvud taget och inte bortslarvad heller!
  

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så det kan gå men man ska väl inte bara anta saker och ting, man måste prata också! Hoppas du får bra minnen där ifrån i alla fall. Taskigt med konditionen för dig. När är det ni är framme vid T-centralen på söndag? Kram Mamma

2008-10-08 @ 21:35:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0