Vallad?

Nu har jag ridit min häst riktigt seriöst i ridhuset här på berga, det gick superbra jag har typ världens bästa häst! 
  Igår hade Michelle med sin hund Chris till stallstjänsten och på vägen därifrån frågade jag om hon kunde valla folk också (hon är superduktig på att valla kor och får) det kunde hon inte, kom vi fram till efter att jag, Emma, Maria och Fernholm hade sprungit runt som små dårar på vägen till matsalen. Jag har inte skrattat så mycket på hur länge som helst, det var bara så komiskt! Hunden såg bara jätteförvirrad ut när Michelle ropade en massa komandon, typ gå vänster, hämta! Schyyysh!!
  Jag tycker det är coolt att dem kan höger och vänster och är så himla lydiga, jag vill också ha en vallhund. Men vart skulle man göra av den? Känns som att man har tillräckligt med problem att stalla upp hästen och så kommer man ju ha en oxe snart också.
  Ja, och vart gör man av en sån då? Klär ut den till häst och inakorderar den? Jag har en känsla av att någon kommer opponera sig... Men sammtidigt kan jag inte lämna stackars Elmer (oxen) till sitt öde här på berga. Dvs. en säker, omedelbar död. För bara för att jag har paxat han hos Peter (ladugårdsförmannen) innebär det inte att han kommer leva mycket längre än till mitt projektarbete är redovisat. Han skulle ju trotts allt bara få leva tills han är två år, nu är han ungefär ett år och sju månader. Så jag får se hur han sköter sig, är han duktig på att dra vagn kommer jag ju köpa honom när jag slutar här på berga (då är han två år) men om inte.... Hm får se undra hur mycket han kommer väga då, Peter sa att jag får betala samma kg-pris som slakteriet skulle ha gjort, han kommer få banta innan i så fall!

Kommentarer
Postat av: nathalie

hahaha visste inte att du bloggade så mycket sis;P Jag ska bara hem till becky ikväll och käka midda. Kommer du hem ikväll?

haha jag vet , jag är världens bästa storasyster.

Jag har iof sovit i din säng i en vecka nu bara för att jag inte orkar städa mitt rum.

pusss pusss från syster

2008-10-17 @ 11:07:13
URL: http://sthlmchic.blogg.se/
Postat av: Mamma

Ja, kommer du hem ikväll? Vilken fin bild på Elmer! Jag har info. om en mässa för fotografering mm kommer inte ihåg datumet nu. Det är väl kul att ha en hund också men du kanske ska hitta ett passande boende och ev. ett arbete först? Med tanke på att du ska ha en "kossa" också, här hemma blir det trångt, trädgården är liten!!! Förhoppningsvis hinner Nathalie städa sitt rum innan du kommer hem, det finns plats för er båda i ditt rum. Kul att du tycker att nya ämnet verkar vara intressant,men vad är det för moral hos klasskamraterna som inte stannar kvar hela lektionerna? Hör av dig om du vill att jag ska möta dig, orkar inte köra hela vägen till Berga, för övningskörning? Puss o kram Mamma

2008-10-17 @ 11:45:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0