Tillbaka

tillbaka på berga. Ja då var man här igen, i min kära barack nr sex, som bloggen är döpt efter. Härligt att vara hemma igen, tillbaka i stockholmstempot och att kunna höra folk berätta saker som man inte redan hört ungefär femtioelva gånger är ju bara underbart. Däremot hade jag glömt en hel del om skolan, man kommer väl egentligen bara ihåg dem bra sakerna om det är ett ställe man tycker om.
  Vi började med en ny kurs idag, ekologisk odling, det verkar ganska intresant. Det blir kul att se hur den nya läraren vi ska ha i de ämnet klarar av klassen, gick strålande idag, han klarade till och med av att hålla kvar hela klassen ända fram till lunch. Jag Är Imponerand.

  Jag skrev ett inlägg i förrgår men om man inte kollar internetanslutningen inann man publicerar försinner alltihopa om man är offline. Mycket irriterande, det slutar oftast med att jag struntar i allt och dissar datorn ett tag. Det resulterar dock i hopp bland dagarna i bloggen...

Resan hem från Överkalix gick bra, även om den var ganska lång. Tog nog sammanlagt mer än ett dygn från dörr till dörr. Vi åkte med kl elva bussen från Överkalix på förmiddagen och jag var framme på Berga kl ett dagen efter. Men då hade vi i och försig ett uppehåll i Luleå på ungefär åtta timmar, viket innabar att vi shoppade lite, såg "mamma mia" på bio och hängde på Max de resterande fyra timmarna. Filmen var jättebra, man ville bara sjunga med hela tiden.

Idag har jag varit ute med Elmer (en stut, mitt projektarbete) det gick ganska bra, jag trodde han skulle ha glömt mig eftersom jag inte har engagerat mig så mycket de senaste två månaderna, men han kom ihåg det mesta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0