norrutare

Idag åkte vi längre norrut, vi tyckte det var dags att de lite mer av norrland. kl nio åkte vi från gården och kl tio på kvällen var vi tillbaka, då hade vi hunnit se massor. Bland annat polcirkel-gränsen, ishotelet i jukkasjärvi (smält just nu dock), Kiruna och gruvorna runt omkring, Abisko nationalpark, rallarkyrkogården, Björnliden. två mil från riksgränsen vände vi och körde söderut igen via Gällivare där vi kollade in Dundret, stenbron och nästan hemma igen stannade vi på en gård där dem har renar men också, hör och häpna, Älgfarm. Japp, fyra älgar har dem där just nu: Elin, Ida, Arthur och den sista kommer jag inte ihåg vad den hette. Jag fick mata Ida med vällng i nappflaska, hur coolt som helst!
 Ja, men tro inte att jag kom ihåg batteriet till kameran första dagen vi faktiskt skulle göra något när den kunde vara kul att ha med. Nä ungefär tio mil hemfrån kom jag på det och blev lagom glad på mig själv... Har ändå försökt fota lite med mobilen men det blir ju aldrig bra bilder med den.. men kolla in bildagboken på steffikrook.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Vilken utflykt, helt underbar, jag vill också åka med. Hade ni fint väder? Tittade ni på sidbackarna i Dundret och Bjökliden eller var ni i byarna? Blåste det mycket hos er i går? Puss mamma

2008-09-29 @ 18:21:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0