praktiken fortsätter

18 september
Hur lång tid kann det ta att sätta på några nya dekaler på ett hästsläp (eller hästfinka som de säger här uppe), jo de ska jag tala om. Vi började kl halv ett idag och när vi gick från maskinhallen till lagården vi klockan halv fem så var den ännu inte klar. Alltså de jobbar i ett sådant tempo här att man inte förstår hur de över huvud taget får någonting gjort. Först skulle det diskuteras i ungefär, hur länge som helst innan man hade rett ut vad som var fram och bak på klistermärkena och sedan skulle det kommas på vilket som var det bästa sättet att få det rakt, om det var genom att mäta med ett vattenpass eller vinkelmått eller om man bara skulle mäta eller ha en mall under. Helt otroligt, vad noggranna dom är. Det tog i allafall en herrans tid och det är fortfarande inte klart. Kanske det beror på att jag och puckel fick det att pöjra lite, vi hade skrapat bort de gamla dekalerna med hjälp av en värmepistol och så skulle vi måtta upp dem nya, så vi tröck bara fast dom på samma ställe som de gamla hade suttit, men ack så dumt! där satt de ju som klistrade, med skyddsplasten och allt fortfarande kvar. Så de är bara att börja om imorgon. men sånt är livet man lär sig bara av sina misstag

I övrigt har inte lappsjukan infunnit sig än, man det beror nog på att puckel är här, och att jag har en dator med internetuppkoppling med mig. Annars hade jag ju inte kunnat blogga, ojojoj hur hade ja då klarat mig? nej, men så illa är det inte det är mest kul att kunna dela med sig av vad man får lära sig om norrland och alla dess finnurligheter.
 Det finns bilder från allt vi gör på www.bilddagboken.se så gå in där och kolla på "steffikrook". Och kommentera gärna, det är alltid kul med respons.
(och jag vet att det är lite stökigt i bloggen just nu men ska reda upp det så fort jag får tillfälle). 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0