snart oktober

Bättre dag idag, men känner mig ändå seg. Kanske är det norrläningarna som börjar smitta av sig? Inge bra, men vad gör man åt det? Poppar musik så högt det går i traktorn, snackar om vardagen hemma med puckel, det hjälper liksom inte.
  Just nu känns det lite avigt att vara här, visst jag skulle mycket väl kunna tänka mig att bo här sen. Men det är skillnad, då är det mitt eget ställe, jag får göra som jag vill behöver inte vara trevlig mot allt och alla (inte min starka sida..) och framför allt så har man ju förhoppningsvis körkort. För så är det, det går inte att bo här uppe utan körkort och bil, då är man körd.
 
 Ja, alltså det där mad säckarna igår var ju lite drygt, men det är sådant som händer. Idag har jag stått utanför och hållt i annat och så har puckel kört, behövde en paus från körnigen.
  Så när jag stog där såg jag att bland alla löven som trillat från träden växer det fortfarande prästkragar och smörblommor. Jag trodde deras säsong var över, det är ändå ganska kallt här nu. Jag är ju inte ute länge utan långkallingar, så dem måste ha de tufft.
  Snart snöar det här sa Elsa idag. Men snart kan betyda så mycket. Ikväll? om en vecka? en månad?  "vem vet inte du vem vet inte jag, vi vet intenting nu, vi vet inget idag...." börjar automatiskt rulla i mitt huvud. Hm kanske man är född pansionär?... Men de vore roligt att få se lite snö, nu när det snart är oktober och allt.   
                                                                                                                                                                    trodde blommornas tid var ute..

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du,försök vara trevlig i drygt 1 vecka till, tänk på stockholms rykte? En tung börda att bära.

Hur är det med stavningen? pansionär? Du hinner säkert lära dig att stava det rätt tills du har blivit pensionär!!! Jättebra bilder att titta på idag, kul. Du är verkligen duktig på att fota, originella motiv. Mamsen

2008-10-01 @ 21:23:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0