Fredag!

Yes! Äntligen fredag, vad härligt. Jag slutar vid lunch, sen lämnar jag än och hästarna för några dagar.
 Får se hur dom mår när jag kommer tillbaka, har ju lånat ut dom till en Vikingatjej som ska ha ponnyridning på marknaden med dom. Kanske fungerar, kanske inte. Jag tycker bara det är kul om dom får göra något nytt och jag slipper ta ansvar.
  Men igår var dom inte direkt änglar, longering är inte riktigt deras grej tror jag. Det slutar alltid med att det är jag som har sprungit runt som en dåre och är helt slut... Dom har ju inte kopplat vad man begär av dom, och då kan man ju förstå att dom beter sig som dom gör. Men Bonny har visat att hon kan, och sen efter det börjat med massa fula hyss.
  Vi sadlade dom iallafall igår för  första gången, så söta dom var. Dom verkade inte riktigt bry sig om det heller, förutom när man spände sadelgjorden, men det reagerar ju dom flesta hästarna på. Erika fotade massor (toppen!) när jag longerade dom, men jag får se om jag hinner lägga upp bilderna idag, annars kommer dom någon annan gång.

Nu ska jag gå och packa och leverera ved, jobbar själv idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0