Ny dator!

Idag kom min underbara far och hämtade mig på Lindby brygga efter att  jag hade jobbat klart, och hör och häpna så åkte vi och köpte en laptop till mig! Som jag har tjatat på en ny dator. Den förra jag hade fick jag i julklapp för två år sedan, då hade den redan stått några år på M/s Eskil, och för ungefär tre veckor sen tog han tillbaka den eftersom att det var lite datorkris på Båten igen... Så efter tre hemska veckor utan dator är jag tillbaka mer taggad än någonsin!
 Det är dessutom en grym dator, han vägrade köpa något "billigt skit" haha. Så med 500 GB hårddisk, 15.6" LCD widescreen, DVD-brännare, minneskortläsare och vem vet hur mång finnesser så tror jag att jag har mitt på det torra framöver. Nu ska jag bara få det att fungera med internet på Birka också... Hemma så går det ju över nätvärket här men Tele 2 dongeln jag hade sist på Birka fick inte in någon täckning över huvudtaget. Däremot fungerar 3 hur bra som helst där, så ska se vad jag kan förhandla mig fram till med Pappsen.

Och för er som tror att jag är en bortskämd liten snorunge som får allt jag tjatar om, så kan jag upplysa om att jag betalade hälften och andra halvan var kombinerad julklapp och 19-årspressent! (juste! jag fyller år om sex dagar) Men annars har ni rätt jag är nog ganska bortskämd, men stolt ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0