Midsommar!

Ja, nu ska ni allt få höra! Jag är numera innahavare av dom två sötaste fjordingarna som finns.
Det kan ju komma som en överaskning, men jag har funderat länge på att hyra häst över sommaren eftersom jag har lämnat bort min egen. Så förra helgen efter att ha varit och ridit Lusitanohästen bestämde jag mig för att ringa på en annons.
  Det hela slutade med att jag, Mamma och Chefen och hans dotter Emma i torsdags åkte ut till Brennius på Lisö och låna en jättefin transport, för att sen åka hela lång vägen ner till Göteborg (där hästarna fanns). Där firade vi midsommar på Liseberg, vilket var supermysigt, och dagen efter tog vi med oss dom sjukt söta ponnysarna hem hit. Just nu står dom på Adelsö eftersom att bonden som kör pråmen var upptagen av att slå hö, men dom har det hur bra som helst i fårhagen på andra sidan.

En liten bildbomb från resan ska jag bjuda på:



Chefen fyllde på olja men glömde skruva tillbaka locket, spännande rökutveckling! Men locket låg kvar och extra olja fanns i bilen. Bra tänkt.



En ganska suddig bild på oss. Jag , mamma och Emma. Självklart är Chefens bil och Brennius transport med på bilden tagen utanför hotellet vi bodde på.



Jag och mamma på en Engelsk pub första kvällen. Supermysigt, vi satt och försökte klura ut vilka som hade vunnit matchen... men ingen som kom in såg speciellt glad ut.



Är man turister så kan man lika gärna bete sig som det! Här är vi hela gänget på Liseberg.

 Förätten på Midsommarmenyn, god som sjutton. Huvudrätten var inte sämre den! 

Jag vet att jag är fixerad vid mat men det är en skada från min barndom med en far som krögare...



Jag och Emma - Glada som barn på ett nöjesfält, haha. Men har ni sett några vackare kaninöron? Jag vet att jag borde växa upp, Men det tänker jag inte göra! Och grattis Emma till storvinsten!



Ja
, jag och mamma har matchande röda regnkappor! och jag försökte få henne att kolla rakt fram, men det gick inte.



Jag trodde att jag skulle dö.... Den var så mycket läskigare än vad den såg ut fran marken. Varning för "uppswinget" på Liseberg säger jag bara.



Emma provade alla alkoholfria drinkar i baren på hotellet. Jag funderade på att göra samma med dom med alkohol men insåg att 12 timmar i bilen dagen efter inte skulle vara såå kul då....

Här är Jolly, i transporten på väg hem till Birka från Göteborg. Så himla söt!



Så var man hemma på ön igen, efter en intensiv resa till göteborg. Jag måste faktiskt erkänna att jag är förvånad över min egen förmåga att få folk dit jag vill. När jag först talade om för min kära mor att jag tänkte åka till Göteborg och hämta två hästar var hon inte riktigt positivt inställd till idén (för att uttrycka det extremt milt). Inte heller Chefen var otroligt sugen på att köta 100 mil över midsommarhelgen för att jag ville ha hästar men nu är dom här! Och vi hade en mycket minnesvärd och trevlig spontan midsommar iallafall.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag vet att jag är fixerad vid mat säger du, kanske därför du har dubbelhaka ;) haha :P

2009-06-21 @ 02:00:29
Postat av: Peter

Äsch! hon har väl ingen dubbelhaka...

2009-06-21 @ 19:08:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0