Rubrik!

Alltså det här med att man måste ha en rubrik på blogginläggen har börjat störa mig. Allt jag skriver om handlar typ om hur min dag har varit eller vad jag gör just nu. Jag kan ju inte döpa alla inlägg till "Jag" eller "min dag". Jag tror faktiskt att jag ska utnämna det till dagens I-landsproblem!  
Kanske ska annvända ordet "rubrik" som rubrik på alla inlägg? Eller bara helt random ord? Vi får se...

Idag har jag varit själv på jobbet. En helt ny upplevelse. Chefen har bara ringt fyra gånger och kollat hur det går, så han är nog inte orolig, haha.
 Jag fick ungfär 30 lappar med arbetsuppgifter på "så att jag inte skulle undra vad som ska göras".  Men det har gått hur bra som helst, jag har städat hela kontoret väldigt nogrant, och det ska bli kul att se om mina kollegor märker någon skillnad.
 På eftermiddagen när det var uppehåll gick jag ut och flyttade om traktorerna enligt Chefens lappar, gröna släpet skulle upp till ett förråd, fårdtraktorn skulle till ett annat, svarta vagnen skulle till ängen och gröna traktorn skulle stå utanför Snicken. Men först skulle traktorerna damsugas ur! Vilken tur att jag hade fått en sån grundlig utbildning i traktorstädning på Berga, vem vet hur det hade gått annars? Jag putsade till och med fönstrena på dom, som en gamal vana fråm dom senaste tre åren.

 Nu ska jag ta dom två monstrena (Alice och Chefens hund Ginny, som jag passar idag) och bege mig hem till stugan och laga middag. Tror att det blir tortellini med ostsås idag, min favoritmat, som jag har ätit till middag ungefär tio gånger sen jag flyttade ut hit. Jag kommer antagligen äta det till middag resten av sommaren eftersom att jag köpte med mig fem kg av det igår!  
 Vilken tur att man får varierad mat till lunch nere på båten varje dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0