Traktorn..

Idag ska jag köra högsta hönsen på Stömma Kanalbolaget på ett traktorflak. Det är en rattväxlad fårdtraktor som inte är helt lätt att köra så det ska bli spännande. Undra hur långt vi kommer?
Sist jag körde den skulle jag transportera storsäckar med jord. När jag kom ner till bryggan vid restaurangen (enda stället som går att vända på) höll jag på att bada hela grejen av misstag. Det sluttar lite där och när jag hade kommit halvägs i vändningen och backade neråt och skulle stanna och köra framåt, då märkte jag att bromsarna inte tar när släpet är lastat med flera ton och det lutar åt fel håll. Jag var alltså på väg att backa ner i sjön. Men efter en stunds hoppande på bromsen saktade den iallafall in. Så vi får se hur det går idag, med styrelsen med och allt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0