Mjukskölj med doft av död mus, kanske skulle sälja?

Haha jag såg nu att min rygg passar väldigt bra med den nya bakgrundsfärgen som Emma fixade. Alltid något som är bra. Och Ja, båthuset blev falurött (som min rygg...) 
 Idag har jag varit hur effektiv som helst. I morse bytte jag olja i en av fyrhjulingarna, en kladdig historia. Passade också på att fylla på olja i åkgräsklipparen, efter att ha letat efter instruktionsboken i en halvtimme (och i den en till halvtimme). I instruktionsboken fick jag förresten lära mig någonting nytt. Det stog att det är viktigt att man kör gräsklipparen på färsk bensin. Jag hade ingen aning om att det fanns ett bäst före datum på bensin. Inom 30 dagar rekomenderar Husqarna att man använder upp bensinen. Man lär sig något nytt varje dag!
 Efter oljekladdandet och en del krångel med att hitta luftfilter, så fick jag gå in från regnet och skruva ihop IKEA-möbler. När vi skulle börja satt min kollega Lelle och svor över hur mycket han hatar just IKEA-möbler och hur man ska sätta ihop dom själv. Men jag hade bara haft positiva erfarenheter av det hittills (det ändrades idag) så jag sa att det blir nog hur lätt som helst. Det var det inte.
 
Det var två byråer, som bara inte ville bli ihopmonterade. Jag fick ta hand om lådorna, men efter ungefär tre timmar gav jag upp. Då hade jag fått ihop fem av sju lådor men dom som var kvar var en annan sort och hur jag än gjorde så passade det bara inte. Det verkade som att det saknades vissa delar och var för många av andra... Hur som helst insåg jag att mitt tålamod var lite för kort och räddade möbeldelarna från en säker sönderslagning genom att byta arbetsuppgift. Klädde på mig sjukt mycket kläder och toppade med neonorangea regnkläder (inklusive regnhatt i samma färg) och satte mig på gräsklipparen i två timmar. Gled runt i hällregnet i nästan två timmar innan arbetsmoralen hade sjunkit ett steg för lågt (och innan jag förfryst alla fingrar) och jag körde tillbaka och fikade med Lelle som fortfarande satt och svor över byrån.


Ginny börjar se lite ond ut när hon skojbråkar med Alice, kolla minen!



Alice på Adelsö-Munsöfärjan i söndags.

Nu sitter jag och väntar på att min tvätt ska bli klar, tvättar gamla lagårskläder i den tvättmaskinen som många här ute använder (hoppas ingen känner lukten av kossa sen) men jag frågade faktiskt min chef om det lov först.
Och "rycktet" säger att en av mina kollegor körde en död mus i den tvättmaskinen förra veckan! (av misstag måste påpekas dock, katternas fel). Så hur mycket värre kan det lukta egentligen, jag personligen doftar hellre lite ladugård än död råtta...

Kommentarer
Postat av: Magnus

Miljöbensin åldras inte på samma sätt som vanlig mack-soppa. Litet tips bara. ;) Något dyrare dock... :/

2009-06-02 @ 20:28:38
Postat av: Peter

Ikea, det är precis så det känns

att man bara vill slå sönder skiten...

2009-06-02 @ 23:17:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0