Träningsvärk på G

Nu har jag ridit! Det gick sådär. Jag åkte inte av, men å andra sidan var det inte jag som bestämde vart vi gick heller...
Men det var iallafall superkul.
 Började med Bonny som eftersom att jag hade ridit henne en gång förut, och det gick sådär. Hon var grymt bekväm att sitta på dock lite för rund för att inte glida av åt sidan på. Men jag satt kvar! Hon kunde inte speciellt mycket men var snäll iallafall. Skrittade en bit i hagen men hade lite problem med styrningen, haha dom är ganska viljestarka... Travade några steg också och verkade inte vara några problem förutom vilket håll vi skulle åt (hon ville såklart bara spring fram till  Jolly och stanna där). Hur som helst så verkar det lovande hon kan nog bli fin med lite arbete.

Jolly däremot.. Oj, oj, oj säger jag bara. Det kommer bli en fight om vem som har starkast vilja där alltså! Hon är nog inte riden många gånger, förstod inga grundläggande hjälper överhuvud taget. Inga smackningar eller någonting. Suck, bara att börja från marken med henne. Men hon hade ingenting emot att jag klängde runt på henne iallafall. Det är ju en bra början, så får vi se hur det går!

Nu har jag en grym träningsvärk att se fram emot har ju inte ridit ordentligt på ett tag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0