En solig dag

Idag var det grymt bra väder! Och en grymt bra dag! Vaknade på soffan hemma hos Emmas pojkvänn Daniel, efter en soft kväll med godis och cola igår. Vi tog hennes bil till Berga där jag hämtade Elof (min bil, som är såå cool) så åkte jag hela den långa vägen ner till Tyveden, en skjutbana, och skrev teoriprovet för jägarexamen.
 Jag kom insläntrande 10 minuter försent (vissa vanor blir man bara aldrig av med) och fick en smärre ångestattack när jag såg hur svåra frågorna var. Jag borde ha pluggat mera insåg jag innan jag ens hade börjat. Men eftersom att jag är så himla duktig klarade jag det ändå. Inte med stor marginal, men vem håller koll på marginalerna Jag klarade det!

Jag tog vägen förbi stallet där Emma har sin häst på tillbakavägen och helt plötsligt traskade jag runt i skogen utanför Tungelsta och letade staketstolp. Hur gick det till??

Sen hittade vi till Bergadagarna. Efter att ha ätit både glass och våfflor med glass kände jag mig ganska nöjd med dagen. Vi hälsade på Anton, Michelle och maria som höll på att dra in storkovan på att köra runt barn i en vagn bakom shettisarna. När vi slutligen kom ifrån Berga var det en passagerare extra i min bil, lilla Alice. En bordercollievalp som är ungför ett halvår gammal och hur söt som helst (ja, bilder kommer, såklart).

Vi spelade kubb hemma hos Daniel och sen åkte vi hem till mig och grillade och drack rosé. Hur mysigt som helst! Sen gick vi ner till stranden här nedanför så att Alice fick bada i solnedgången, det blev jättefina bilder. Men eftersom att jag är den jag är så har jag inte USB-sladden till kameran här...

En grymt bra dag helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0