Gräsklippare

Idag kör jag gräsklippare. Det är en trevlig arbetsuppgift, man sitter där med radiokåpor och solar samtidigt som man puttrar runt på en äng. Det är en sån gräsklippare med spakar istället för ratt, alltså en höger och en vänsterspak och när man tar en framåt och en bakåt så snurrar man runt på stället. Det är mycket underhållande, eller så är det jag som är lättroad.
 Jag gled som vanligt ner till Vickan vid kvart i tolv för att äta lunch, idag var det spröddegsinbakad torsk med färskpotatis. Väldigt gott, Ronald är grym på personalmat (kanske för att han är kock??).
 Igen kände jag att jag har det sjukt bra här ute på ön. Jag har arbetsuppgifter som jag tycker om, arbetstider som fungerar, roliga kollegor och slipper laga mat själv, så har jag dessutom en jättesöt liten stuga. Utanför min stuga bor det sex stycken fältharar och tre rådjur som jag sitter och kollar på när jag äter frukost. Det bor några fasaner där också dom ser väldigt roliga ut när dom springer, som att dom egentligen inte borde kunna hålla balansen i farten. 
Men nu är det fika igen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0