De går bra nu

Nu har jag hämtet hem Tulle!

Hon blev sparkad i hagen i fredas, så hon släpar ena bakbenet lite dessutom fick hon kolik i natt. Fodervärden ringde vid nio i morse och jag åkte direkt ut till stallet. Förra gången hon hade kolik (två år sen) ville veterinären avliva henne, så jag ville åka ut och se hur hon mådde.
 Eftersom att hon var skadad i ett ben kunde jag ju inte gå hur mycket som helst (vilket man oftast gör med hästar som har kolik) men det verkade som att det värsta hade gått över och frammåt kl 3 åkte jag till det nya stallet och fixade lite. Hon ska stå i en lösdrift tillsamans med Emmas Prins (enannandelavberga.blogg.se).

Jag och Emma röjde i hagen och sen tog vi en promenad till Lillhästen med Neo och jag köpte en ny ridhjälm (den förra blev stulen på Berga).

Sen fick vi låna ett släp och åkte ner till Ösmo och hämtade Tulle. Så nu står hon mycket närmre, känns bra att kunna åka dit och kolla till henne.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0