Rymmling

Idag när jag kom till stallet så stog Tulle på en äng 20 meter fråm sin hage.

Ha!

Jag visste det! Det var därför jag köpte det färggladaste täcket som jag hittade (hysteriskt rutigt i alla pastellfärger) och en ful, grymt gul reflexgrimma. Kände liksom på mig att snart sticker hon. Och det är ju mycket lättare att hitta något färgglatt än en mörkbrun häst, (dessutom är det ägljakt!).

Idag var första dagen hon inte haltade. Därför har jag inte kunnat motionera henna på två veckor, vilket innebär att hon har otroligt mycket överskottsenergi. Den lägger hon på att jävlas med mig och vandalisera sin hage och på att rymma....

Ungefär en meter ifrån hennes hage står det hösilagebala, en av dom har hon lyckats komma åt och ätit hål på och dessutom ärit upp en hel del av innehållet...

Och så har hon lyckats total demolera sim höhäck (den va i trä) som hon hade i hagen.

Men nu ska vi sätta igång igen, börja lite långsamt så får vi se hur det går.

Har ju obegränsat med tid, nu när man är arbetslös och allt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0