Attans.

Jag hade tänkt soffa till mig ordentligt, vara arbetslös och bara göra ingenting och allt som man inte har tid med annars.

Så får man jobb.

Dålig planering, men man kan ju inte tacka nej till ett jobb som låter perfekt för just mig. Även om jag hade kunnar tänka mig mer än dom två veckorna med sovmorgon jag fick.

Min anställning på Birka tog ju slut för två veckor sen (säsongsarbete...) Men bara för att kunna säga att jag försökte få jobb, skickade jag några cv:n på måfå.
Förra måndagen ringde dom, förra onsdagen var jag på intervju (och var grym) och i onsdags började jag jobba.

Det var ett trädgårdsföretag i som håller till i och kring city, anläggning och sköttsel. Kul
Första dagen fick jag fälla ett stort äppelträd mellan en trädgårdsbod och en telefonlednig, köra med släp genom stan (och fickparker med det!)

Idag fick jag gå med röjsåg och gräsklippare, i ett område nära Gärdet, känner en obarmhärtig träningsvärk på gång...

För övrigt så har Nando fått ett nytt hem, så nu är man tillfälligt både hund- och hästlös.


Kommentarer
Postat av: A

Grattis till det nya jobbet! Gillar bilderna du tog ute vid kusten...havets krafter äro förunderliga! Hade dock varit roligare att följa dig på riktigt, istället för som här...framför en datorskärm... Ibland tar resan slut snabbare än vad man hade anat... Hur glömmer man det oförglömliga?

2009-09-10 @ 23:02:05
Postat av: Magnus

Hoppas att träningsvärken hinner släppa under helgen. ;)

2009-09-13 @ 01:26:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0