Körning....

Tog en skönt lång ridtur på Tulle idag. Mycket galopp och trav, ett riktigt fyspass alltså.
 Har en plan på att börja köra henne igen. Vi hade ju en liten olycka för två år sen, när hon fick panik när jag tömkörde med en släpa. Men det verkar som att tiden har läkt dom såren, för igår när jag tömkörde brydde hon sig inte om något. Fast jag gick bakom och försökte skrämma henne (för att testa om hon var orolig såklart...) så var hon super lugn.
 Jag saknar faktiskt körningen en hel del. Rätt skönt att inte alltid behöva rida utan att kunna variera träningen lite. Dessutom helt övertygad om att Tulle älskar att spring mad vagn. Så planen är att rida ordentligt (riktigt ordentligt) varannan dag, så att hon blir av med all enerig. Och tömköra  varannan dag(eventuellt rida först tömköra efter ridpasset) för att senare börja köra när jag känner att jag har kontroll på henne...

Vi får se hur det går.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0