Lenny

Vem döper en hund till Lenny?? Det är inget hundnamn. Kanske på en gammal fet tax eller något, men inte en bordercollie.  Hunden jag hämtade i tisdags heter iallafall Lenny, och han är supersnäll. Men inte koppeltränad överhuvudtaget, så jag far som en vante i andra änden på kopplet.






Lenny letar efter ett hem! Han har inte haft det så bra i livet, inget liv för en bordercollie har han fått. Kom till svergie från Irland som ettåring och hamnade hos en familj som inte riktigt borde haft just hans ras. Han fick sitta fast i en lina två år tills han började ta ut all sin överskottsenergi på grannhunden, en 14-årig Jackrusselhane. Då insåg familjen som hade honom att dom inte klarade av det och lämnade tillbaka honom till HundarUtanHem. Så fick han flytta till damen i Knutby, som har ungefär 20 bordercollies på sin tomt. Han hade det bra där men hade skaffat en ny fiende. Den enda okastrerade hanen på gården. Så jag åkte och hämtade honom, för att han skulle få lite lugn och ro och lite uppfostran och fförhoppningsvis kommer någon vilja adoptera honom.


Kommentarer
Postat av: michelle

har du fått en BC nu?

hade inte du ngn mindre hund nyss? eller är det jag som inte hänger med...

2010-02-22 @ 21:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0