Helgen

Kom precis tillbaka från stallet. Orkade inte rida utan mockade och fixade mat åt båda hästarna. Men i måndags red jag till ridhuset, och hoppade i min nya hoppsadel.

Jag shoppade också en del i helgen, till Tulle. Vi blev hur snygga som helst!



Har en massa filmer på  vårt hoppande också, men måste klura ut hur man lägger upp dem.

Efter jobbet idag ska jag åka till Knutby och hämta en Bordercollie, spännande. Sist Carina (som har en stor del i "Hundar utan hem") var här sa jag att Bordercollie var min absoluta favoritras. Och hon sa att dom har ett ställe i Knutby där dom samlar alla Colliesar. Så ska se vem som behöver jourhem mest.


I helgen som var åkte jag och pappa ner till Helsingborg. Min farmor har flyttat in på ett ålderdomshem, så vi skulle tömma hennes lägenhet. Jag fick ärva två stycken helt underbara gamla stolar, en liten söt byrå och en rätt så prålig spegel.



Och spegeln:








Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

SV: vart bor du någonstans? Och vad letar du efter för tävlingar, alltså vilken gren och vilken nivå?

Klubbtävlingar/Blåbärstävlingar hittar du oftast på närmsta ridklubb så kolla där. Annars om du vill tävla i en högre grad så är det lokal/regionaltävlingar som gäller. De hittar du lättast på Svenska Ridsportsförbundets hemsida om du kollar på deras tävlingstermin.

2010-02-09 @ 14:57:48
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: sp..

snygg spegel:P

2010-02-09 @ 21:24:31
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

SV: jahaa.

Jag tror inte vi kommer ha någon hopptävling/clearround/pay and jump förens i vår. men jag kommer att skriva upp sådant på bloggen så det är bara att hålla utkik.

Annars finns ju tungelsta ridskola elelr blåkulla ridskola i närheten.

2010-02-10 @ 19:02:11
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0