Han har åkt!

Nu har dom varit här och hämtat ozzy... Guud vad tomt det blev! Men han har fått ett hem, ett hem som han förhoppningsvis kommer trivas i och stanna i så länge han lever. En sån fin hund som han borde inte behöva flytta runt, det borde ingen hund.
 Men han fick iallafall en riktigt seriös och väl lämpad husse. En 19-årig lastbilschaffis som precis har flyttat hemmifrån. Han föräldrar har och har haft, under hela hans uppväxt omplaceringshundar. Så hundvana har han. Och Ozzy kommer nog trivas med att få åka runt på en kudde i en lastbil.



Men attans vad tomt det blev, sitter själv i soffan och tröstäter vitlöksbröd. Hm kanske inte så nyttigt...

Carina, som var här från HundarUtanHem fick reda på att min absoluta favoritras är border collie, och jag tyckte mig se ett litet ljus tändas i ögonen på henne. Nästa jourhund blir border collie. Jippi!
Men vi får se när det blir att jag hämtar en, ska åka till värmland i helgen så vore ju passande om jag kunde få hämta en på måndag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0