Nytt stall

Jag och Tulle prövar att stå i ett nytt stall ett tag.
  Det ligger precis genom skogen från det förra (närmare berga) och det finns bara två boxar. Hur mysigt som helst är det. Tulle kommer att stå där tills hon som har stallet nu vet om hennes vännina köper häst eller inte. Köper vänninan häst så behöver hon platsen annars behövs Tulle som sällskap åt den häst som står där nu....
 Jag vet, lite invecklat blev det... Men Tulle står alltså i en riktig box nu, i ett riktigt stall. Men varmvatten, uppvärmd sadelkammare och uppvärmt foderrum. Känns som att jag vunnit på lotto! Haha. jag trivdes väldigt bra hos Maria skönt, med lösdrift, men sakerna jag räknade upp ovan, är saker som man uppskattar otroligt mycket som hästägare.

Ikväll är det ridlektion på Tulle i ridhuset på Berga, ska bli superkul. Sist jag och Tulle tog en lektion var för 14 månader sen. Så det ska bli spännande att se vad tränaren har att säga. Det blir jag och Tulle, Maria och Nisse, Emma och Hrönn, kanske Mia och Gejsli också.

Idag har jag haft alldeles för lite att göra, så jag fick ett ryck och diskade berget som fanns i köket... Och hör och häpna, åkte och hämtade en massa av mina lädersaker till hästen, och smorde och fettade in dom. Det blev så fint!



Tulles nya box



Jag har smort en sadel, en bröstsele, en tömmkörningsgjord och tre träns!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0