Rastlös

Har precis kommit tillbaka efter att ha morgonfodrat i stallet. Klockan är kvart i nio och jag skulle mycket väl kunna tänka mig att gå och sova en stund till. Men jag är för rastlös, känns konstigt, jag kan inte riktigt slappna av och varva ner. Det var samma sak igår kväll, jag var hur trött som helst men ville inte gå och lägga mig. Allt känndes bara varmt och jobbigt och väldigt rastlöst.
 Det kanske har och göra med förkylningen jag går och släpar på, som gör det lite lagom trögt att andas hela tiden. Eller så är det någon slags undermedveten stress efter att ha blivit av med jobbet. Men det stör mig egentligen inte, jag trivdes inte där.

Min fot har börjat tjafsa igen. För snart ett år sedan så opererade jag bort en extra benbit som jag har haft på foten sedan jag var ungefär åtta-nio år. Det var en ganska jobbig tid, inte så mycket operationen men tiden efter. 
  Jag var gipsad i sex veckor, och fick alldeles för lite smärtstillande från sjukhuset. Dom hade alltså sågat i mitt skellet, kapat en sena, tryckt in ett metallstift i fotbenet och sen sytt ihop allt igen. Jag fick smärtstillande som räckte två och en halv dag...Inte tillräkligt på långa vägar.
 Hur som helst, så har det växt ut igen! Benbiten jag gick igenom en hel del för att ta bort har dyckt upp igen. På precis samma ställe men lite större! Vad sjutton är det bra för?
 I början var jag bara sur för att den var där igen, men nu börjar den bre ut sig. Den har liksom lyckats komma närmre ett annat utbuktande fotben, just nu är det inte ben där imellan men jag vet hur fort det går. Och nu gör det ont! Har inte alls samma böjlighet i den foten som i det andra. Även om jag inte har ansträngt den kan den plötsligt börja värka, INTE OKEJ!
  Jag har försökt få prata med dom på avdelningen där jag opererades men det är nästintill omöjligt. Dom svarar aldrig i telefonen. Men nu när jag är arbetslös har jag ju tid att telefonterra dom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0