Skärpning!

Nu ska jag försöka skärpa mig med blogginläggen, det har varit alldeles för få på sista tiden.
Bland annat på grund av att jag var bortrest ett tag men också eftersom att jag har blivit av med jobbet (igen, Tack jag vet!)

Men det är bara att finna sig i situationen och göra det bästa av den.

Idag red jag till Berga, en riktig omväg red jag så att Tulle skulle få bli av med lite energi. Hon har varit riktigt dryg på sistone.
Iallafall så provade jag tränset jag fick av Magnus i julklapp. Det är ett bettlöst med remmar som korsas under hästens huvud. Svårt att förklara men jag kan lägga upp en bild sen. Jag ville pröva det i ridhuset första gången (man vet ju aldrig vad hon kan hitta på om hon tror att hon får göra som hon vill) Men det fungerade väldigt bra, lite ovant men Tulle lyssnade bra.
Magnus red också det gick superbra, Tulle skötte sig ordentligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0