Igår

Det blev en ganska bra dag igår iallafall.
 Trotts att den började som en riktig skitdag. Det var en hel massa strul på jobbet och Mecken fixade en repa i Magnus bil...
 Jag hade parkerat för nära dom tydligen, men när jag frågade tre gånger om jag skulle flytta bilen så sa han att det inte behövdes. Sen medans jag står bredvid, kör han en liten pirra med en kemtub rakt in i sidan på bilen. Resultatet blev en halvdecimeters repa i längst ner på sidan. En djup en.
 Och vem fick ta skiten för det? Jag. Eftersom att när jag påpekade för Mecken vad han hade gjort, så ställde han sig och skällde ut mig. För att jag var så dum som hade parkerat där.
 IDIOT!

Fick jobba Carinas pass på tvätten igår och idag också, skönt. Då hinner jag inte åka till Orminge och skotta tak.  
 Slutade klockan ett igår och åkte till stallet då. Tog med mig Lenny och red till Berga. Det fungerar faktiskt mycket bra att rida med honom. Man har ju mycket sämre kontroll, han lyssnar inte alls på mig då. Så har haft honom i lina, som en handhäst typ. Går alldeles utmärkt, och både Tulle och Lenny verkar trivas med det.

På Berga fick Magnus ta Lenny efter att vi hade travat en sväng, och sen red jag lite på uteridbanan i solskenet. Det gick Så himla bra.
 Hon var superduktig. Vi har haft det väldigt svårt med galoppen sen ett tag tillbaka. Hon har inte fått med sig båda bakbenen i högergaloppen och i vänstervar har hon bara vägrat galoppera. Men igår var det som att hon aldrig hade gjort något annat än att galoppera samlat. Så skönt. Vi gjorde en massa skänkelvikningar (som hon  förövrigt verkligen har fattat nu) och så prövade vi på lite öppna och sluta, något som vi aldrig har gjort hittills. Men hon verkade förstå vad jag ville, men tyckte nog att det var lite halvjobbit.
 Det känndes iallafall helt grymt bra och som att jag och Tulle börjar jobba åt samma håll igen.

Såklart hade jag inte med mig kameran (bara för att det faktiskt gick bra...)

När jag kom hem från stallet blev det en snabbdusch och sen direkt iväg till Båtmässan i Älvsjö, med Magnus och Kenneth. Mycket båtar där... Vi stannade och åt på en kinarestaurang och sen var det jag som sov i bilen hela vägen hem.

Lenny gjorde sitt första bus igår. På kvällen gjorde jag iordning hans mat och satte ner den till honom, sen gick jag iväg och skulle byta om. Då hör jag en gaffel som trillar ner i golvet. Går tillbaka till köket, vem står där med mina kycklingrester i munnen? Jo det gör Lenny. Då har han varit uppe på bordet och taget ett kycklingben som låg kvar. Istället för att äta sin egen mat. Han fick en tydlig tillrättavisning och sen tror jag han skämdes lite.
 Men söt är han iallafall, och verkligen morgontrött. Han blänger lagom mycket på mig när jag släpar upp honom ur hans säng fyra på morgonen.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0