Lenny & Tulle

Jag var alltså hos veterinären i lördags med Lenny. Vi var och fick antibiotika i tisdags, men han hade inte blivit bättre så det blev ett besök hos veterinären. I uppsala, eftersom att han är från Hundar utan Hem och dom står för all veterinärvård, så väljer dom veterinär.
 Så det blev en trevlig lördagsutflyckt till uppsala för mig, Magnus och Lenny. Hos vetrinären mötte vi Marianne, som har hand om dom flesta av Bordercollisarna på Hundar utan Hem, och hon är så trevlig. Och bra med hundar, men det kanske kommer naturligt om man har sjutton stycken hemma.
 Lenny fick ett stödbandage, för att inte belasta leden som är svullen. Ser ut som ett gips, rätt så sorglit ser det ut.... Måste ha en påse på när vi går ut också, så att det inte blir blött.









Klippte Tulle i lördags, fick hjälp av Malin och det blev så mycket bättre än vad jag hade väntat mig. Hon blev riktigt snygg! Hon skötte sig som en riktig ängel när vi klippte, bara stog där och hängde, även när vi klippte under magen på henne. Efter vi var klara red jag till ridhuset och prövade hur den nya frisyren på henne fungerade. Det gick jättebra!





Visst blev det fint?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0