Malva

8/11 fick malva vila efter långturen dagen innan.
9/11 var det perfekt underlag för att rida på vallen runt gården. Så det blev ca en timmes dressyr/intervaller i både trav och galopp. Hon skötte sig bra men försökte såklart springa hem till hagen hela tiden.. galoppfattningarna kräver lite jobb fortfarande.
10/11 hittade vi ridbanan borta i byn. En söt bana, 20*40 med högt stadigt staket runt. Och en massa hindermaterial! Så nu kan jag äntligen börja jobba malva kring lite bommar. Men iallafall den här gången hade jag westernutrustningen, så det blev en massa galoppfattningar gjorda. Gick riktigt bra på slutet. Men som vanligt när en sak börjar funka så tappar vi något annat. När hon väl gjorde perfekta fattningar så blev hon väldigt stark i galoppen och försökte springa ifrån mig, dessutom sköt hon in bakdelen mot mitten på långsidorna, skumt..
idag 11/11 fick hon vila för jag var upptagen med att frisera våran tomt med motorsågen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0